سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ سبحان، شخصِ بی شرمِ گستاخِ بر گناهان را دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 95 مهر 19 , ساعت 1:47 صبح


خبر اختصاصی:
چندی پیش apple از پرچمدار جدید خود در سال 2016 رونمایی کرد. آیفون 7 محصول جدید کمپانی اپل می باشد که یکی از قدرتمندترین گوشیهای بازار می باشد. در این گوشی نسبت به نسخه قبلی تغییراتی جزیی شاهد هستیم. این گوشی هنوز وارد بازار نشده محبوبیت بسیاری بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهای خارجی رسما آغاز شده است اما در بازار ایران شروع رسمی نداشته و به همین دلیل قیمت آن بسیار نجومی و بالاست. در حال حاضر قیمت هر آیفن 7 در ایران چیزی حدود 7 میلیون تومان است. پرچمدار جدید اپل زمانی رونمایی شد که یکی از جدی ترین رقیبانش در بازار تلفن همراه در آخرین پرچمدار خود شاهد مشکلات جدی بوده است و این گوشی ها هنگام شارژ دچار حریق می شوند

 main:

خبر اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی طالبی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اقامه نماز که با حضور دبیران شورای اقامه نماز، دستگاه‌های موفق در ارزیابی سال گذشته در سالن جلسات پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی مردم به مسائل دینی و فریضه مهم نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان احیای نماز جماعت صبح در مساجد را از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد اقامه نماز استان در سال آینده عنوان کرد و گفت: باید به بررسی تمام مسائلی که افراد را از امر نماز دور می‌کند پرداخت و آنها را از میان برداشت.

وی اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که پیش روی ستاد اقامه نماز است کمبود نمازخانه‌های بین‌راهی است و این ضعف بزرگی برای استان کردستان محسوب می‌شود.

به گفته این مسوول، برنامه‌های مفیدی در زمینه آموزش امامان جمعه مدارس، مدرسین، مبلغین و معلمان پرورشی در نظر گرفته شده و هدف این برنامه‌ها بروزرسانی سواد و معلومات آنها بوده زیرا طی زمان این یادگیری‌ها کم‌رنگ خواهد شد و نیاز به یادآوری دارند.

طالبی با اشاره به دیگر طرح‌های ستاد اقامه نماز در استان کردستان گفت: امسال این ستاد برای نخستین بار طرح منهاج را با حضور اصناف و بازاریان کردستان برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر کشورهای مسلمان عمده بازاریان هنگام اذان مغازه خود را با نصب پارچه‌ایی به عنوان نشان رفتن به صف نماز جماعت بر روی درب مغازه نصب می‌کنند و این نیز باید به یک روش در بین بازاریان استان تبدیل شود.

به گفته این مسوول، طرح سلامت معنویی هم به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز کر ستان، در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان برگزار شد که در قالب این طرح، پرستاران و بهیاران با شرکت در دوره‌های ارتقاء احکام دینی، بیماران و همراهان بیمار را در این خصوص راهنمایی می‌کنند.

طالبی گفت: سال گذشته این طرح در دو بیمارستان‌ بعثت و توحید سنندج برگزار شد و توانست در بین پرستاران و نیز بیماران و همراهان آنها با نظرات مثبتی مواجه شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان تاکید کرد: اختصاص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه به بحث احداث نمازخانه‌های بین راهی ضروری است چرا که ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک رسالت همگانی است و هر کدام از ما با توجه به میزان تاثیرگذاری در این راستا وظایفی داریم.

طالبی افزود: حدود 500 میلیون تومان اعتبار برای احداث نمازخانه بین‌راهی در دو مسیر سنندج به قروه و همچنین قروه به بیجار صرف شده است و امیدواریم در آینده هم در مسیرهای سنندج به کامیاران و سنندج به مریوان نمازخانه‌‌هایی در راستای ترویج فریضه نماز احداث شود.

وی تصریح کرد: در 450 مدرسه در استان کردستان امام جماعت حضور دارد و به دانش‌آموزان علاوه بر نماز، درس‌های احکام دینی را نیز آموزش می‌دهد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در پایان گفت: در سایر مدارس استان نیز نماز جماعت به کمک معلمان پرورشی اقامه می‌شود.


جمعه 95 مهر 16 , ساعت 7:13 عصر


خبر اختصاصی:
پیشرفت تکنولوژی در ایران بسیار زیاد شده است.ایران همگام با بازارهای جهانی در رابطه با تکنولوژی پیش رفته و مردم ایران از تمامی امکانات جدید دنیا استفاده میکنند.امروزه اینترنت در ایران به صورت قابل ملاحظه ای بهتر شده و کاربران ایرانی نسبت به قبل اینترنت پرسرعت تری در اختیار دارند.قیمت اینترنت نیز بسیار کاهش یافته و این باعث شده تمامی قشر های جامعه بتوانند از اینترنت مناسب استفاده کنند و به دنیای مجازی وصل باشند.شرکت های زیادی نیز برای ارائه خدمات اینترنت در ایران وجود دارد

 main:

خبر اصلی:
گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- مهدی بختیاری خبرنگار اعزامی به دمشق: برخی تازه اعزام شده‌ بودند و برخی هم به تازگی از میدان جنگ بر می گشتند. هر دو گروه خسته راه بودند و تعدادی از آنها تنها وقت داشتند تا لباسی عوض کنند، دوشی بگیرند و خود را به حرم حضرت رقیه(س) برسانند.

امشب چهارمین شب محرم بود و بنا بر رسم قدیمی، روضه «محمد» و «عون» دو فرزندان حضرت زینب(س) خوانده می‌شود.

تعداد بچه های فیاطمیون بیشتر از شبهای قبل بود. خودم را میان آنها جا دادم تا از نزدیک عزاداری آنها را ببینم.

اکثرا با لباس نظامی آمده بودند، با پَچ هایی که روی بازوی آنها بود و نوشته شد بود «کلنا عباسک یا زینب».

برخی هم بر روی سینه شان «فاطمیون» داشتند و تعداد کمتری هم تی شرت سیاه پوشیده بودند که روی آنها عبارت فاطمیون با رنگ زرد نقش بسته بود.

سمت چپم مردی تقریبا 50 ساله با موهای جوگندمی و کلاهی بر سر که دوری آن عبارت «لبیک یا زینب» داشت و سمت راستم جوانی 23 ساله بود؛ با قد و ریشی کوتاه.

پشت سر آنها هم تعداد دیگری از افغانستانی‌های مدافع حرم نشسته بودند.

جای ما نزدیک ضریح بود و در کنار ضریح هم تعدادی نشسته بودند و آرام آرام گریه می کردند. صدایشان مفهوم نبود ولی یکی از آنها را (که از بچه های فاطمیون بود) دیدم. موبایلش را روشن کرده بود و تصویری داشت با فرد دیگری آن طرف خط صحبت می کرد و به او نشان می‌داد که الان در کنار ضریح حضرت رقیه(س) است. چشمهایش از گریه باد کرده و چند ثانیه بعد، صفحه مویابلش را بوسید، آن را خاموش کرد و در جیبش گذاشت.

روضه که شروع شد. همه خودشان را جلو منبر رساندند تا در مرکز عزاداری باشند.

امشب حرم شلوغ بود و نزدیک به 100 نفر از حاضران همین بچه های فاطمیون بودند؛ بلند بلند گریه می کردند و هیچ کدامشان را ندیدم که چشمهایش خیس نباشد.

لباس های نظامی برخی -با طرح های دیجیتالی و لجنی- هنوز خاکی بود و احتمال می دادم که از منطقه نبرد برگشته باشند.

شبهای قبل دیده بودم که از خانواده شهدای افغانستانی تعدادی در مجلس روضه هستند و حتی شب قبل وقتی مداح برای صحنه سازی روضه حضرت رقیه(س)، دختر 3 ساله ای را بالای منبر آورد، دختر یک شهید افغانستانی بود.

اما امشب حضور مدافعان حرم افغانستانی بیشتر بود.

افغانستانی ها در صورتشان حیای خاصی دارند، خصوصا وقتی بعد از روضه با آنها دست می دادم و سلام و علیک می کردم بیشتر متوجه می‌شدم.

روضه که تمام شد منتظر بودم تا با کی از آنها صحبت کنم.

آخر مجلس وقتی غذای نذری هم تمام می شود، برخی برای گرفتن عکس یادگاری با ضریح می آیند و تنها ده دقیقه وقت دارد چون چراغها خاموش می شود و هم باید حرم را ترک کنند.

مدافعان حرم هم -چه ایرانی، چه افغانستانی و چه غیره- با اتوبوسهایشان می روند.

وقت زیادی نبود.

چند نفر از فاطمیون داشتند عکس یادگاری می‌گرفتند. جلو رفتم و با یکی از آنها سلام و علیکی کردم.

اسمش مصطفی بود. 24 ساله با لباس نظامی لجنی.

خانواده اش افغانستان هستند و خود او چند سال است که در ایران زندگی می‌کند.

می گفت قبل از آمدن به سوریه، نجار بوده ولی وقتی برای اعزام، اعلام نیاز شده کار را رها کرده، ثبت نام کرده و به سوریه آمده است.

این سومین اعزام او بود و با هر اعزام هم حدودا دو ماه در سوریه می ماند.

از او درباره حرف‌هایی که راجع به مدافعان افغانستانی حرم می‌زنند سوال کردم. همه را شنیده بود.

وقتی نظرش را پرسیدم، خندید و گفت: چه باید بگم؟

گفتم می گویند شما در ازای آمدن به سوریه امکان اقامت در ایران می گیرید. جواب داد: من الان هم در ایران مقیم هستم. هم کار دارم و هم درآمد.

بیشتر که پرسیدم، گفت بهتر است حرفی نزنیم چون آن کسی که باید بداند، خبر دارد.

سوال کردم اگر تصمیم بگیری -به هر دلیلی- دیگر به سوریه نیایی، کسی تو را مجبور خواهد کرد؟ گفت من الان هم با اصرار آمده ام چون افراد زیادی در نوبت هستند و می خواهند به سوریه بیایند.

مصطفی 3 خواهر و 2 برادر دارد و خودش فرزند سوم خانواده است.

صحبتمان طولانی شده بود و او عجله داشت تا به اتوبوس برسد. تا دم در خروجی حرم با هم رفتیم. حتی وقتی تعارف کردم که با هم چای بخوریم گفت وقت نیست.

آخرین سوالم را از مصطفی پرسیدم: «به کجا اعزام می‌شوید؟» جواب دیپلماتیکی داد و گفت: جبهه اصلی در حلب است.

خواستم سوال کنم از اسارت، مجروحیت و مرگ نمی‌ترسی؟ به نظرم سوال بیجایی آمد. کسی که 3 بار اعزام شده و با اصرار آمده است، از چه چیزی می‌ترسد؟

عکس: علی خارا


جمعه 95 مهر 16 , ساعت 7:13 عصر


خبر اختصاصی:
مسابقات المپیک ریو برای کارون ایران به خوبی المپیک لندن تمام نشد.والیبالست های ایران برای اولین بار به المپیک راه پیدا کردند و توانستند از گروه خود نیز صعود کنند.اما کیفیت بازی والیبالیست های ایران با انتقادات شدید مواجه شد.البته مسدومیت برخی بازیکنان ایران نیز تاثیر زیادی در این افت کیفیت داشت.وزنه برداری ایران توانست دو مدال طلا کسب کند.اما بهداد سلیمی که یکی از اصلی ترین امید های ایران برای کسب مدال طلا بود در کمال ناباوری و توسط داوری غلط از دور مسابقات کنار رفت

 main:

خبر اصلی:

به گزارش خبرگزاری فارس، برانکو در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران و پس از بازی دوستانه با تیم امید گفت: دیروز و امروز دو بازی خوب داشتیم و خیلی راضی هستم. روز گذشته کارهای اصلاحی روی عناصر تکنیکی و تاکتیکی انجام دادیم و این بازی‌های تدارکاتی بهترین تمرین است. بازیکنان کارهای تاکتیکی خوبی انجام دادند و نتیجه مهم نیست.

برانکو در مورد  تغییرات در خط دفاع پرسپولیس گفت: ترکیب‌های متفاوتی را امتحان می‌کنیم. انصاری و جلال نیستند و گولج هم رفته است و شرایط مختلف را امتحان می‌کنیم و هیچ وقت معلوم نمی‌شود که چه شرایطی هست.

وی در مورد اینکه بازیکنان تیم امید چه طور بازیکنانی هستند؟ گفت: بازیکنان امید جالب توجه هستند در تعطیلات بعدی تیم ملی از چند نفر آنها دعوت می‌کنیم که با تیم تمرین کنند.

سرمربی پرسپولیس در مورد گولج گفت: تا جایی که اطلاع دارم باشگاه در ارتباط با گولج است و باشگاه این مشکل را حل می‌کند و من صحبتی با او نداشته‌ام و باشگاه در تماس با اوست. این مساله  در حیطه اختیارات باشگاه است و از زمانی که رفته من با گولج حرف نزده‌ام.

برانکو در مورد اینکه برخی مدافعان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و چه برنامه‌ای برای برطرف کردن این ضعف دارد گفت: اگر یادتان باشد باید بگویم ماریچ بعد از 5 ماه بازیکن فیکس‌مان شد و بعد از بازی با سیاه جامگان، سایر بازیکنان زمان کوتاهی با تیم تمرین می‌کنند. الکس مصدوم شد و گولج هم با باشگاه به مشکل خورده اما واقعیت این است که خط دفاع ما خوب کار می‌کنند و خط دفاع خوب را تغییر نمی‌دهم. الکس از هفته اول در بازی با سایپا بازی کرد و به عنوان ذخیره به میدان آمد و بعد از بازی با سپاهان مصدوم است.

سرمربی پرسپولیس درمورد نارضایتی بازیکنان از نیمکت نشینی گفت: در دنیا بازیکن ذخیره‌ای نیست که راضی باشد و 11 نفر راضی هستند و سه بازیکن تعویضی نیمه راضی هستند و بقیه ناراضی هستند و این ترکیب اصلی نشان می‌دهد که چه بازیکنی مستحق فیکس بودن است وبازیکن 18 ساله یا 35 ساله فرقی برایم نمی‌کند. سیدجلال 34 ساله اکنون به خاطر تلاشی که می‌کند در سطح بالا بازی می‌کند و همه بازیکنان ما آماده باید باشند که هر وقت فرصت پیدا کرد بازی کنند. هیچ بازیکنی تا ابد فیکس نیست و بازیکنان حاضر در پرسپولیس باید برای فیکس شدن تلاش کنند و حق ندارند که ضعیف کار کنند. هیچ بازیکنی از نیمکت نشینی خوشحال نیست.

برانکو در مورد پیشنهاد انگلیسی به علیرضا منصوریان و اینکه انگلیس حاضر به ارایه پییشنهاد به یک مربی ایرانی هست یا نه گفت: من در این مورد نمی‌توانم نظر بدهم چون نمی‌دانم پیشنهاد دارد یا نه، همه مربیان در حال کار هستیم و دنبال پیشرفت هستیم و شانس مربیگری در خارج از ایران راحت نیست. مربیان ایرانی قطعا کیفیت خوبی دارند زیرا مربیانی از ایتالیا، آلمان و سوئد و کرواسی و اسکاتلند و صربستان به ایران آمده اند و کار کرده‌اند و به جز کروات‌ها مربیان دیگر اثر قابل توجهی در فوتبال ایران از خودشان نگذاشته‌اند. هنکه آلمانی بوده که کار زیادی نکرده و ایتالیا و آلمان هم مربی داشته اند و شانس هست. بله که منصوریان می‌تواند برود. هر فردی که از انگلیس بیاید آخر مربیگری است؟ بازی تیم های انگلیسی را نگاه می‌کنم و می بنیم که اشتباه می‌کنند و گل می‌خورند اگر منصوریان پیشنهاد داشته باید به این پیشنهاد افتخار کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد دروازه‌بان ذخیره گفت: دروازه‌بان خوب و ملی پوش است و تاکنون گل نخورده طبیعی است که بیرانوند دروازه‌بان بهتری است و طبیعی است که لوبانوف از ایران رفت زیرا می‌دانست با حضور بیرانوند شانس بازی نداشت و برای همین از ایران رفت. 

ما تیم امید را آنالیز کرده‌ایم و بازیکنان ایرانی و خارجی هم آنالیز می‌کنیم و اینکه بازیکنی بگیریم یا نه بعدا مشخص می‌شود و در نیم فصل سخت می‌توان بازیکن با کیفیت پیدا کرد و برخی نمی‌خواهد.


جمعه 95 مهر 16 , ساعت 7:12 عصر


خبر اختصاصی:
جایگاه ایران از لحاظ قدرت دفاعی در منطقه و حتی در جهان بسیار قوی تر از گذشته شده و این موضوع غیر قابل انکار است.به طوری که حتی دشمنان ایران نیز این موضوع را تایید میکنند و میدانند که ایران دیگر آن کشوری نیست که بتوانند به راحتی به آن حمله کنند و دیگر برای ایران تحدید های نظامی معنی ندارد.برای همین است که ایران را چندین سال است که توسط تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار داده اند.موشک های ایران دارای برد زیاد و قادر است که اهداف خود را به صورت دقیق نشانه برود و این موشک ها تحدیدی برای دشمنان کشور است

 main:

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی حداد عادل در اختتامیه نمایشگاه مهر درخشان با عنوان اقتصاد و فرهنگ، اقدام عمل که امشب در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس برگزار شد، با اشاره به حدیث سلسلة الذهب، گفت: این حدیث به معنای این است که توحید بدون ولایت محقق نمی‌شود بلکه زمانی محقق می‌شود که حکومت صالح به دست ولی خدا در جامعه برقرار شود و اگر ولایت امام و اولیای خدا شرط توحید است انقلاب اسلامی زنده کننده ولایت است و ولی‌فقیه به‌عنوان پرتویی از ولایت چراغ دین را روشن کرده است.

وی با تأکید بر اینکه زائران باید بدانند آستان قدس و انقلاب در منظومه و مجموعه امکانات کشور از هم جدایی ندارند، افزود: باید آستان قدس رضوی در خدمت انقلاب و انقلاب هم در خدمت آستان قدس باشد.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این دو مفهوم جدایی ندارند، تصریح کرد: اکنون با برگزاری این نمایشگاه با تشخیص درست تولیت آستان قدس و مدیریت جوانان بخش کوچکی از ظرفیت آستان قدس رضوی در خدمت شعار سال قرار گرفت که حرکت بزرگی شد.

آستان قدس مدرسه بزرگ ملی است

حداد عادل تأکید کرد:‌ در طول انقلاب هیچ ظرفیت فرهنگی، مردمی و دینی دیگری بالاتر از آستان قدس وجود نداشته است.

وی افزود: آستان قدس مدرسه بزرگ ملی است و باید طوری برنامه‌ریزی کرد که 27 میلیون زائر در طول سال پس از بازگشت یک مسلمان ایرانی ـ اسلامی بهتری در خدمت به انقلاب، خود و ایران اسلامی باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دشمنان امروز می‌خواهند جنگ اقتصادی راه بیندازند و تحریم‌ها و انرژی هسته‌ای دروغ و بهانه‌‌ای برای فشار اقتصادی به ایران بود، گفت: دشمن می‌خواهد مردم را به‌سوی کشورهای غربی متمایل و از انقلاب دور کند، هدف دشمن این است که بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب که مردم است را بگیرد و خود نیز به این امر اذعان دارند.

حداد عادل به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم مقاومت مردم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در هیچ امری به‌اندازه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اهتمام ندارند و در طول مهروموم‌های گذشته و تحریم‌ها و مذاکره و برجام راجع به هیچ موضوعی به‌اندازه اقتصاد مقاومتی سفارش نکردند و دغدغه ندارند و اینکه عنوان اقدام و عمل به سال جاری دادند به معنی نگرانی دراین‌باره است که مسأله فقط به سخنرانی ختم نشود.

وی نمایشگاه 55 روزه مهر درخشان را از جنس اقدام و عمل دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه مصداق الگوسازی، فرهنگ‌سازی و مدل‌سازی است و با بهره‌گیری از حضور زوار بهترین استفاده را از فضای مرده‌ای که قبلاً زیر این خیابان بود و به دلیل ورودی ناشناخته آن موردتوجه نبود، انجام دادند و کاری کردند که 500 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر لزوم ادامه این مسیر تأکید کرد و ادامه داد: این اختتامیه به معنی پایان این حرکت نیست بلکه به معنای تأیید و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری برای ادامه آن در آینده است که باید در ابعاد بزرگ‌تر ایجاد شود.

حداد عادل بابیان اینکه باید بازار ایرانی ایجاد کنیم، گفت: باید شعار «خانواده ایرانی، کالای ایرانی» را مطرح و تابلویی درست کنیم از ضریح مقدس که عنوان مهر درخشان بر پیشانی آن بدرخشد و این شعار را بر بالای آن بنویسیم، چراکه ثواب این کار به علت بصیرت آفرینی آن زیاد است.

وی با تأکید بر علاقه مردم به کشور و وطنشان و فرهنگ‌سازی در این زمینه افزود: آن شبی که حق بهداد سلیمی، وزنه‌بردار عزیز کشورمان را با ناداوری خوردند هزاران نفر از مردم این کشور گریه کردند چراکه مردم ما به سرافرازی و استقلال کشورشان علاقه‌مندند و ما باید این مسأله را قدر بدانیم.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری بر لزوم مدیریت این امر تأکید کرد و گفت: باید کاری کنیم که تولیدکننده تقویت و مصرف‌کننده هدایت شود، جلوی قاچاق را بگیریم چراکه ریشه تولید را می‌سوزاند و باید شریک دزد و یار قافله را از نظام اداری در امر قاچاق شناسایی و بیرون کنیم.

رسانه ملی فکر نکند نمی‌شود کالای ایرانی را بدون دریافت پول تبلیغ کند

حداد عادل خطاب به رسانه ملی افزود: رسانه ملی فکر نکند نمی‌شود کالای ایرانی را بدون دریافت پول تبلیغ کند؛ معیارهای 30 سال پیش کارساز نیست که کالای ایرانی را باید در صورتی تبلیغ کرد که پولش پرداخت‌شده باشد، کار از این موضوعات گذشته و اگر تلاش نکنیم دشمن دررسیدن به اهدافش موفق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم به میدان آوردن همه امکانات در حمایت از اقتصاد ملی، تصریح کرد: نگونیم جنس ایرانی به درد نمی‌خورد چراکه این اهانت به ملت ایران است و هرچند ممکن است کیفیت کالا پایین‌تر باشد ولی چه باید کرد، آیا باید تا ابد خارجی بخریم؟

این فعال فرهنگی یکی از راه‌های حمایت از تولید داخل را بالا رفتن فروش و سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ها داخلی دانست و گفت: باید در تولید تحول ایجاد کرد و این امر با نخریدن کالای داخلی محقق نمی‌شود.

حداد عادل به خاطره خود از سفر به هند در 43 سال پیش اشاره کرد و افزود: در آن سال استفاده هند از کالای داخلی حتی صابون برای من معنادار بود و کار درستی بود چراکه باید کالای خود را مصرف می‌کردند تا بتوانند روی پای خود بایستند و اینکه امروز اقتصاد هند به این میزان پیشرفت رسیده است ثمره آن اقدامات است.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکننده باید منصف باشد و پیوسته نقص کالای خود را برطرف کند، ادامه داد: یکی از کارهای فرهنگی برای استفاده از کالای ایرانی استفاده نکردن از الفاظ خارجی؛ گزارشی از این نمایشگاه خواندم که از لغات خارجی استفاده کرده بود درحالی‌که معتقدم کسی که از واژه‌های خارجی استفاده می‌کند در ذهن خود استفاده از کالای خارجی را در نظر دارد.

لزوم حفظ و حراست از زبان فارسی

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بازارهای عرضه ایرانی را درست می‌کنید باید از لغات ایرانی هم استفاده کنید و رهبری اگر اقتصاد مقاومتی را توصیه می‌کند حفظ زبان فارسی را هم توصیه می‌کنند.

حداد عادل با اشاره به اینکه همه نقاط ایران باید به اقتصاد مقاومتی کمک کند، تصریح کرد: مخصوصاً مشهد با 27 میلیون زائر در سال نباید میدان و مرکز گسترده فروش محصولات خارجی باشد و سرمایه جمعیت زائر متدین را به سمت دشمنان انقلاب سرازیر کند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز تحریم‌ها ادامه دارد خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویند روابط بانکی اصلاح‌نشده یعنی نمی‌شود کار انجام داد و دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپسند و در ماهواره‌ها به تحریم کمک و با تبلیغ کالای خارجی ارز را هم از کشور خارج می‌کنند و حتی خیالاتی بالاتر از این‌ها دارند.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری به‌ پیش‌شرط‌های وزیر اقتصاد آلمان در توسعه روابط تجاری با ایران اشاره کرد و ادامه داد: اینکه وزیر اقتصاد آلمان برای همکاری با ایران شرط گذاشته که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و از آرمان خود مبنی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین دست بکشد مشخص می‌کند که این‌ها می‌خواهند با فشار اقتصادی ما را از آرمان‌های خود دور کنند.

انتظار واکنش محکم‌تری از وزارت امور خارجه در قبال وزیر اقتصاد آلمان داشتیم

حداد عادل با انتقاد از واکنش کم‌رنگ وزارت امور خارجه در قبال این موضوع تصریح کرد: انتظار داشتیم واکنش محکم‌تری نسبت به این موضوع نشان داده شود اما همان‌طور که دیدید وزیر اقتصاد آلمان هم به ایران آمد و قراردادهایش را امضا کرد.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی اگر خوب مدیریت شود با حضور مردم متدین، باهوش و مبتکر می‌توان جلوی این قبیل توطئه‌ها و دور کردن ما از آرمان‌هایمان را گرفت.


سه شنبه 95 مهر 6 , ساعت 5:35 عصر


خبر اختصاصی:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ایران در رقابتهای پارالمپیک ریو ر سال 2016 این بار متاسفانه یکی از کمک داورهای کشورمان در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. آقای علی سبکتکتین کمک داور خوب کشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازی دو تیم دست اولی کشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگی شد و جان خود را در این رقابتها از دست داد. فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته داوران این حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوری و همچنین جامعه ورزش اصفهان و نیز خانواده ایشان تسلیت عرض نمود

 main:

به گزارش خبرگزاری فارسی، نمایش «عاشقانه ای برای عباس» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه کنندگی محسن زارع اشکذری با نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده یکی از فرماندهان گردان عمار لشگر فاطمیون در سوریه به صحنه می رود.

در این نمایش فرزین صابونی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، سروش طاهری، نادیا فرجی و محمد زوار بی ریا به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سید عباس نانوای ساده ای است که در ورامین زندگی می کند. بر اساس اتفاقی تصمیم می گیرد به سوریه و عراق رفته و با نیروهای تکفیری بجنگد. اما همسرش زهرا سادات مخالف است. با آمدن یک کارگر افغانی به نام نجیب که اتفاقا او هم قصد رفتن به سوریه را دارد. سید عباس تصمیم می گیرد خود را افغانی جا زده و همراه لشگر فاطمیون اعزام شود...»

شهید «مصطفی صدرزاده» متولد 1365 دانشجوی ترم آخر رشته ادیان و عرفان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز بود. او فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون بود که در ظهر تاسوعا حین درگیری با نیروهای تروریست توسط تیر تک‌تیرانداز نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.

لازم به ذکر است اجرای نمایش «عاشقانه ای برای عباس» از 24 مهر ماه در سالن ناظرزاده کرمانی آغاز خواهد شد.


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ